price-quality relationship

price-quality relationship
марк. соотношение "цена-качество" (соотношение между ценой товара и его качеством с точки зрения потребителя; обычно покупатели исходят из того, что более дорогой товар должен быть и более качественным)
See:

Англо-русский экономический словарь.

Игры ⚽ Поможем сделать НИР

Смотреть что такое "price-quality relationship" в других словарях:

  • Relationship marketing — is a form of marketing developed from direct response marketing campaigns conducted in the 1970 s and 1980 s which emphasizes customer retention and satisfaction, rather than a dominant focus on point of sale transactions. Relationship marketing… …   Wikipedia

  • Data quality — Data are of high quality if they are fit for their intended uses in operations, decision making and planning (J. M. Juran). Alternatively, the data are deemed of high quality if they correctly represent the real world construct to which they… …   Wikipedia

  • Interpersonal relationship — Relationships Types …   Wikipedia

  • Open marriage relationship — Relationships Types …   Wikipedia

  • gift relationship — Social scientists usually regard a gift as an expression of the relationship between donor and recipient. In The Gift (1954) Marcel Mauss argued that gifts are widely obligatory and reciprocal. This behaviour could not be explained in terms of… …   Dictionary of sociology

  • Pricing — is one of the four p s of the marketing mix. The other three aspects are product, promotion, and place. It is also a key variable in microeconomic price allocation theory.Price is the only revenue generating element amongst the 4ps,the rest being …   Wikipedia

  • Sunil Erevelles — Dr. Suni Erevelles is the Associate Professor of Marketing at the Belk College of Business at the University of North Carolina at Charlotte, USA. Charlotte is one of the top three centers for banking and technology in the US. Prior to that, he… …   Wikipedia

  • Franziska Völckner — (* 1977 in Hamburg) ist eine deutsche Wirtschaftswissenschaftlerin. Sie ist Professorin für Betriebswirtschaftslehre und Direktorin des Seminars für Marketing und Markenmanagement an der Universität zu Köln.[1] Inhaltsverzeichnis 1 Biografie 2… …   Deutsch Wikipedia

  • Völckner — Franziska Völckner (* 1977 in Hamburg) ist eine deutsche Wirtschaftswissenschaftlerin. Sie ist Professorin für Betriebswirtschaftslehre und Direktorin des Seminars für Marketing und Markenmanagement an der Universität zu Köln.[1]… …   Deutsch Wikipedia

  • Holiday Home Waaij Taxenbach — (Таксенбах,Австрия) Категория отеля: 2 звездочный отель Адрес: 5660 Так …   Каталог отелей

  • Pricing strategies — for products or services include the following: Contents 1 Competition based pricing 2 Cost plus pricing 3 Creaming or skimming 4 Limit pricin …   Wikipedia


Поделиться ссылкой на выделенное

Прямая ссылка:
Нажмите правой клавишей мыши и выберите «Копировать ссылку»